La sessió del ple universitari iberoamericà. (Foto: Universitat d'Andorra)

L'UdA escalfa motors per a la Cimera amb la celebració d'una nova sessió del ple universitari iberoamericà

Andorra la Vella.- La Universitat d'Andorra (UdA) ha acollit aquest dimarts, per mitjans telemàtics, una sessió extraordinària del ple del Consell Universitari Iberoamericà (CUIB), que reuneix, entre d'altres, els presidents de les conferències de rectors i de les associacions d'universitats dels països de l'Amèrica Llatina i el Carib. A més de la participació, com a amfitrió, del rector de l'UdA, Miquel Nicolau, la reunió plenària del CUIB ha comptat amb la intervenció de la ministra d'Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, que n'ha fet l'obertura.

En el decurs de la trobada, s'han adoptat diversos acords en relació amb els continguts previstos en matèria d'educació superior, ciència, tecnologia i innovació a la XXVII Cimera Iberoamericana de caps d'Estat i de govern que se celebrarà el proper 21 d'abril a Andorra. A més, s'ha fixat la posició del CUIB davant la convocatòria per la Unesco de la Tercera Conferència Mundial d'Ensenyament Superior, que està previst que es reuneixi a Barcelona, per tal de garantir-hi el màxim protagonisme de l'espai universitari iberoamericà.

D'altra banda, amb motiu de la presidència pro tempore d'Andorra, s'hi ha presentat la Hackató Universitària de la Cimera Iberoamericana Andorra 2020, una competició internacional impulsada conjuntament per la Fundació Cimera Iberoamericana i l'UdA que tindrà lloc els dies 15 i 16 d'abril en format virtual. El rector de l'UdA ha explicat que la iniciativa s'adreça a estudiants i docents, que hauran de trobar en equip la millor solució a un repte acadèmic que es plantejarà en directe, i ha convidat les universitats representades a participar-hi.

L'UdA ja va acollir el 25 de juny passat, també virtualment, el 18è Ple del Consell Universitari Iberoamericà. En aquella ocasió, la sessió es va centrar a analitzar l'adaptació de les universitats davant la crisi sanitària originada per la Covid-19, especialment les mesures de digitalització per mantenir l'activitat docent en períodes de confinament.