Ordino s’ha convertit aquest any en la parròquia amfitriona per rebre la flama del Canigó, una tradició molt arrelada al país que simbolitza la continuïtat de la tradició de Sant Joan.
El fadrí major d’Ordino de la Comissió de Festes, Aritz Álvarez, comenta que la voluntat és continuar transmetent aquestes tradicions a les noves generacions perquè no es perdin amb el pas del temps.
La presidenta del Centre de la Cultura Catalana, Teresa Cabanes, explica que l’entitat manté viva aquesta tradició des dels anys 82-83.