El cap de Govern, Xavier Espot, s’ha reunit aquest divendres a la tarda amb el delegat del Govern d’Espanya a Catalunya, Carlos Prieto, en el marc de la seva visita de treball a Barcelona, per abordar diverses qüestions de cooperació bilateral, amb especial èmfasi en mobilitat, migració i control fronterer. Durant la trobada, el cap de Govern ha reiterat la necessitat d’agilitzar les autoritzacions de residència, treball i estudis dels nacionals andorrans a Espanya, especialment en el cas dels estudiants. En aquest sentit, ha sol·licitat l’aplicació efectiva del conveni trilateral entre Andorra, Espanya i França, que garanteix un tractament equivalent al dels ciutadans comunitaris, i ha plantejat la implementació d’un sistema simplificat de tramitació 'fast track' que permeti reduir els terminis i facilitar els tràmits administratius.